Belépés
Elfelejtettem a jelszavamat

Szalonod van és több vendéget szeretnél? Akkor ez a cikk neked szól

2020-12-24
Marketing stratégiák szalonok és gyógyfürdők számára. Útmutató a vállalkozás hatékony marketingjéhez. Nehéz lehet vállalkozását növelni alacsony költségvetéssel. De megoldható!

Szalonod van, de szeretnéd Ügyfélkörödet bővíteni?

Marketing szalonoknak

Megfelelő marketing stratégiákkal biztosíthatod, hogy a vállalkozásod a versenytenger között boldoguljon.

A hatékony marketing stratégiák eltérőek a vállalkozások között, de mindegyikben van egy közös vonás: kihasználják erőforrásaikat, hogy gyors, mérhető eredményeket érjenek el.

A szalonok marketingstratégiáinak a következő 5 területet kell figyelembe venniük:

  • Szájról szájra
  • Márka konzisztencia
  • Weboldal
  • Közösségi média
  • Ügyfélmarketing

A most nyíló, vagy tapasztalt szalon tulajdonosok számára elengedhetetlen a megfelelő marketing stratégiák alkalmazása. Kezdjük.

Márka konzisztencia

Szinte lehetetlen, hogy a szalonod egyedül járjon sikerrel. Kell a segítség! A potenciális ügyfeleknek tudnia kell, hogy hol van, és miért kellene hozzád fordulnia. A jó hírű és felismerhető márka építése kulcsfontosságú a szalon sikeres marketingstratégiáinak kidolgozásában.

Online és offline

Már nem választható opció az, hogy van-e weboldalad a szalonodhoz, sőt, az online jelenlét is rendkívül fontos a mai trendeket követve. Tartsd ezt szem előtt, miközben tovább olvasol: az online hatékony szalonmárka ugyanúgy működik, mint az offline. Egyszerű, folyamatos megjelenésre, üzenetre és érzésre van szüksége. Bármelyik marketing anyagának megtekintésekor mindenkinek tudnia kell, mit csinál és mit képvisel.

A következetesség kulcsfontosságú

Egy potenciális ügyfélnek, aki böngészi a szalon webhelyét, átkattint a közösségi médiára, és még az ajtóin is jár, meg kell találnia, hogy ugyanúgy néz ki és érzi magát. Mindennek, amellyel kommunikál az ügyfelekkel, ugyanazzal a hangulattal kell rendelkeznie: e-maileknek, közösségi média bejegyzéseknek, sms üzeneteknek, szalonfeliratoknak, sőt annak, ahogyan telefonon beszél. Ez kulcsfontosságú egy emlékezetes márka kialakításához, és olyan, amellyel az ügyfelek élvezik a kapcsolatot.

Építs márkát ügyfeleid számára

A szalonok az imázsról szólnak, amikor a Te szolgáltatásaidat keresik. Használd ezt az ügyfél-szerzés útmutatót, hogy megtudd, hogyan néz ki a tökéletes kliens, és készíts egy képet, amely vonzó lesz az adott ügyfél számára. Olyan ügyfeleket szeretnél, akik valóban kattintanak, akik értékelik szolgáltatásaidat, szívesen költenek pénzt, és akik elterjesztik szalonodat a barátokkal.

Weboldal

Egy weboldal hatékonyan lehetővé teszi, hogy a nap 24 órájában nyitva tartson mind új, mind meglévő vendégek számára. A sikeres weboldal inspirálja a látogatókat, hogy időpontot foglaljanak.

Add el az ügyfélélményt

A szalon méretétől vagy az általad kínált szolgáltatásoktól függetlenül, élmény legyen amit az ügyfeleknek nyújtasz. 

Lehet, hogy szolgáltatásaid megegyeznek más szalon szolgáltatásaival, de az élmény egyedülálló legyen.

Vegyünk egy példát. Egy Budapesten található 11. kerületi pedikűrös szalont. meglehetősen kis helyen van a szalon, de!....plafonra szerelt okostévével, ingyenes wifivel és számos vendég csalogató lehetőséggel van felfegyverkezve. Imádnak az emberek oda járni, természetesen nem csupán a felsorolt eszközök miatt, hanem a közel 2 évtizedes szakmai tudás miatt is.

Ezt értékesíti, és ezt hirdeti a webhelyén is. A szalon webhelyének kiváló minőségű képeket kell tartalmaznia mind tartózkodási helyéről (kívül és belül), mind szolgáltatásairól. Ne feledd, hogy vonzanod kell a célpiacot: mutass kreatívabb stílust a fiatalabb demográfiai csoportok számára, és lehetőséget kínálj a kikapcsolódásra és a stressz enyhítésére az idősebb emberek számára.

Tekintsed meg blogunkat, ahol további tippeket találhatsz a vállalkozás webhelyének felépítéséhez.

Mobiloptimalizálás

Amikor ügyfeleid késő este nézik a weboldaladat okostelefonjukon, nem tolerálják azt a megjelenést, amely nagyítást igényel, csak hogy el tudja olvasni, milyen szolgáltatásokat kínálsz. Miután valaki elhagyja a webhelyedet anélkül, hogy vásárlási döntést hozna, nincs sok esély arra, hogy visszatérjen. A megfelelő weboldal-fejlesztés biztosítja, hogy webhelyed megfeleljen bármilyen eszköznek, amelyet a vásárló megtekint.

SEO - Keresőoptimalizálás

A rövidítések félelmetesek lehetnek, de a SEO nem annyira bonyolult, mint amilyennek hangzik. Ez egyszerűen azt jelenti, hogy webhelyét a lehető legügyfél barátibbá kell tenni. Ez azt jelenti, hogy megbizonyosodj arról, hogy webhelyed tartalma megegyezik-e azzal, amit az emberek esetleg beírnak a Google-ba, és biztosítsd, hogy webhelyed gyorsan betöltődjön és könnyen használható legyen.

A SEO-ról itt olvashat bővebben .

Közösségi média

Akár tetszik, akár nem, az emberek a telefonjukhoz vannak ragasztva, és mindenhol vannak már számítógépek is. Ha nem reprezentálod vállalkozásodat a közösségi médiában, akkor nemcsak az a beszélgetés hiányzik, amelyet az emberek már folytatnak a vállalkozásoddal kapcsolatban, hanem az új ügyfelek megnyerésének esélyét is elveszted.

Tartsd profin

Gondolj a közösségi médiára, mint vállalkozásod/szalonod kirakatára.

Lehetőséget adsz arra, hogy vállalkozásodat a lehető legjobb megvilágításba helyezd, és a potenciális ügyfelek számára csábító pillanatképet kínálhass a kínálatodról. A szalonok azonban túl gyakran készítenek ragyogóan profi profilokat, majd tönkre teszik őket szemet ölő új cím sorok, pletykák és rossz képek feltöltésével. A dolgokat könnyedén kell tartanod a közösségi médiában, de fontos, hogy üzletszerűen közelítsd meg.

Rendszeresen küldje el

A közösségi fiók létrehozása és otthagyása (nem foglalkozol vele) pókhálók gyarapításához jó, de nem tesz jót márkádnak.

Ha nem érdekel, hogy gyakran posztolj, miért kellene bárkinek is követnie? A közösségi média gyors iramú, és a tartalom csak egyik napról a másikra releváns.

Túl sok erőfeszítésnek tűnik?

A jó hír az, hogy ha szervezett vagy, a gyakran történő posztoláshoz nem kell sok időt és energiát igénybe venni.

Tartalom létrehozása az ügyfelek számára

A közösségi tartalom rendezése trükkösnek tűnhet, de csak 3 fő ötletre van szüksége:

  1. A márkaépítéshez hasonlóan itt is fontos ismerni a tökéletes ügyfeledet.
  2. Ismerd meg az ötféle közösségi tartalmat, amely vonzza a tökéletes ügyfelet.
  3. Rendezze úgy a tartalmát , hogy könnyű legyen rendszeresen közzétenni.

Itt többet megtudhat a közösségi média marketing stratégiáiról .

Ügyfélmarketing

Könnyű belekötni az új ügyfelek marketingjébe, de gyakran már magától értetődőnek veszed a meglévő ügyfeleket. 

Nagy hiba! 

Kiket tudnál jobban meggyőzni, hogy vegye meg szolgáltatásaidat? Azokat, akiket már korábban meggyőztél!

A sikeres szalon vezetésének óriási része az ismételt üzlet. A pontosan vezetett foglalási naptárad lehetővé teszi az ügyfelek kapcsolattartási adatainak rögzítését, így az alábbiakban lehet felhasználni őket.

Email

Az e-mail marketing nem halt meg! Az ügyfelekkel e-mailes hírleveleken keresztül történő kapcsolattartás nagyszerű lehetőség arra, hogy megoszd vállalkozásod azon részleteit, amelyeket kihagyhatnak egyszerűen azért, mert nem minden nap foglalkoznak a vállalkozásoddal.

Chat

Lehet, hogy a legjobb szolgáltatásokat és termékeket kínálod, de ha nem közlöd ezt az értéket a potenciális ügyfelekkel, akkor kemény munkájának kevés jutalma lesz. A Char oldaladon, vagy Facebook Messenger lehetővé teszi, hogy beszélgetést folytass ügyfeleiddel egy olyan eszközön keresztül, amelyet állandóan használnak.

Akciók

Mindenki szereti a jó üzletet. A hűségrendszer az ügyfelek visszatérésének egyik nagyszerű módja. Használd a fent említett e-mail / chat marketing stratégiákat a meglévő ügyfeleknek történő akcióidnak az elküldéséhez, és garantáld a törzsvendégek beáramlását.

Szájról szájra

A vállalkozások az ajánlások és a szóbeszéd alapján gyarapodnak, különösen a kisebb vállalkozások, amelyeknek vannak olyan ügyfeleik, akik valószínűleg ismernek másokat, akiknek szüksége van a szolgáltatásaidra. Elengedhetetlen, hogy hihetetlen élményt nyújts ügyfeleidnek, hogy majd alig kelljen megkérni őket, küldjék szalonodba az embereket.

Társmarketing

A társmarketing legalább két vállalkozás vagy márka közötti partnerség, amelynek célja megosztani egymás erőforrásait és ügyfélkörét. A szalonod közelében lévő szállodák, vendéglátóhelyek szívesen utalják szolgáltatásaidat, ha vendégeik a közelben lévő jó szalonokról kérdeznek. A szálloda úgy teljesíti a dolgát, hogy segít a vendégeknek megtalálni, amire szükségük van, és Te profitálhatsz egy új ügyfélből. A sikeres együtt marketing-kampányok olyan „win-win-win” helyzeteket generálnak, amelyek nemcsak a partner vállalkozásoknak, hanem az ügyfeleknek is értéket kínálnak.

Vélemények

A szóbeszéd nem mindig jelenti az offline módot. A jó online értékelések elengedhetetlenek minden online hirdetést végző vállalkozás számára. Az ügyfelek 96% -a online véleményeket olvas, amikor vállalkozásokat kutat. Ha nem találnak rólad szóló véleményeket, előfordulhat, hogy bizalmatlanná válik szalonod tekintetében.

Amennyiben fórumot adsz az embereknek, hogy kifejezzék magukat, az azt jelenti, hogy mindenki beleszólhat.

De még a negatív vélemények is járnak arany béléssel - esély arra, hogy azokat úgy kezeld, hogy jól tükrözd az üzleti és az ügyfélszolgálatod profizmusát. Nem kell elzárkózni a potenciális „rossz” kommentektől, de ne személyeskedj. Nem kötelező mindent lereagálni.

Ne félj ügyfeleidtől, írjanak véleményt. 

Rengeteg marketing stratégia képes átalakítani egy szalon üzleti tevékenységét és fejlődését. Ha még csak most kezded a marketinget, akkor fokozhatod erőfeszítéseidet az ilyen típusú promóciók bevonására. Kezdj egy vagy két kampánnyal, és onnan bővítsd ki marketingstratégiáidat.

A „Marketing stratégiák a szalonokhoz ” szolgáltatást a Kreatív Inas, szalonok tulajdonosai számára nyújt segítséget. Ha hasznosnak találtad, miért ne ossza meg kollégáival!

Hozzászólások (0)